Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tips woestijn reis

  • team z&w

    Hallo allemaal,

    Samen met mijn collega en 24 ander teams gaan we op 02-02-2008 een reis maken vanuit nederland naar Gambia.

    Wij zijn medische materialen aan het inzamelen, die we verschepen per container naar Gambia. Zelf gaan we dus met de auto en daar aangekomen gaan we persoonlijk deze materialen naar 4 plattelandsziekenhuisjes brengen.

    Kijk ook op www.teamzorgenwelzijn.nl

    Nu is het voor ons de eerste keer dat we zo'n reis ondernemen. Wie kan me vertellen waar ik zeker aan moet denken tijdens deze tocht, oa door de sahara.

    Hoe koud is het 's nachts in februari.? en overdag?

    Wie geeft me wat tips?

    Alvast bedankt!

    Groetjes Katja

  • Erik

    Beste Katja,

    Welke route leggen jullie af?

    Wanneer jullie per auto gaan, dan lijkt me de reis via Marokko, de westelijke Sahara, Mauritanie en Senegal de meest voor de hand liggende route (via Algerije is te gevaarlijk, ja nog steeds). Maar ook de Westelijke Sahara is niet vrij van gevaren (lokale stammen kunnen nog steeds een afdracht eisen van de hulpgoedereren die voor de bevolking bedoelt zijn…. een directe luchtverbinding per vliegtuig zou ik dus ook zeker aanraden)…. maar willen jullie het op jullie manier doen, dan heb ik hier de klimaatgids tot mijn beschikking;

    Marokko, februari; minimum temperaturen tussen de 7 & de 10 graden 's nachts in februari en tussen de 15 en de 20 graden overdag (gemeten in 4 plaatsen)

    Tel hierbij voor de Westelijke Sahara nog 1 tot 2 graden bij (hiervan zijn geen betrouwbare berichten meteorologisch gemeten)

    Mauritanie; 31 als maximum temperatuur (overdag) en 15 graden als minimum temperatuur gemiddeld ('s nachts).

    Senegal (hoewel zuidelijker gelegen) lijkt volgens de klimaatgids een meer gematigd klimaat te kennen (dit kan afhangen van de locatie van het centrale weerstation in samenhang tot de kustlijn)… overdag gemiddeld 25 om 17 graden 's nachts (gemiddeld).

    De laatste deel van de reis, zal alleen maar warmer worden. Maar zover ik kan bekijken hoeven jullie weinig warme kleren mee te nemen wanneer jullie de kustroute volgen. Wanneer jullie meer het binnenland volgen, zou ik voor de zekerheid enkele thermische kledingstukken mee nemen!

    Mvg,

    Eric, http://woestijn.startpagina.nl